tiistai 3. elokuuta 2010

Hola!!! (:

Heissan ja terveisiä Mallorcalta. Meidän hotelilla on nettiyhteys jota saa ihan käyttää, mutten oo käyny nyt päivittelemässä teille mitään, kun oon ennemmin ollu ulkona / altaalla, ja kun oon pikasesti käyny koneella, oon käyny oikeestaan kattomassa vaan s-postin ja Facen, mutta täällä siis ollaan ja kaikki on oikein hyvin ((;

En jaa nyt kuvia koska kun latasin faceen jotain, niin kone meni ihan jumiin ja oli tosi hidas, joten jaan niitä sitten kun päästään kotiin.

Me siis herättiin lauantai aamuna vähän ennen 3:00am, ja lähdettiin 4:00am aikoihin ajeleen kohti Helsinki-Vantaan lentokenttää. Meiltä menee sinne about 2,5h, joten matka ei ollu mikään tuskallisen pitkä ((: Lento lähti ihan ajallansa (no okei 15min myöhässä, kun Ranskan lennonjohto sano ettei saa lähtee vielä lentään kun siellä on joku myrsky) ja lentokin sujui aluks ihan mukavasti. Nousu ei ottanu mua ollenkaan korviin, ja aattelin että jes, nyt meillä on iha hyvä lentäjä. Mun pikkuveli halus välttämättä lainata PSP:llensä jonku pelin sieltä, mut saikin ”kaupenpäälle” toisen PSP:n, jolla mä sitten pelaisin GoPuzzlea, Lemming's:iä, ja Sudokua :P Sitten kun lenttikka alko vähän laskeutua, niin mua otti korvista ihan hirveesti, ja mein porukat aatteli et mulle tuli joku, ku kone ei ollu oikeestaa hirveesti ees laskeutumassa vielä, ja ketään muuta ei ottanu korviin. Mä siinä sitte mussutin purkkaa totisena, ja vähän ajan päästä ei enää sattunu melkein yhtään, ja kun kone ”varsinaisesti” sitten rupes laskeutumaan ni kaikki meni kivasti. Meijän laukutkin oli tullu perille asti, ja sitten mentiin bussiin, joka vei meijät Palmasta Santa Ponsaan, ja meijän hotellille. Meidän huoneen numero on 604, ja se on ihan pohjakerroksessa. Kun tullaan esim. ostoksilta takasin hotellille (no okei me ollaan apartmentos puolella, mut ihan sama) niin joudutaan katutasosta laskeutuun 2 kerrosta alaspäin. Allas on kumminkin vielä yhden kerroksen alempana, ja meijän parvekkeelta näkee tosi hyvin altaalle ((:

Ekana päivänä me oikeestaan vaan vähän kierreltiin paikkoja tästä lähi-alueelta + uitiin altaassa jonkin verran. Täällä on tosi lämpöstä vettä, (jos joku tietää kuin kylmänarka oon, ni arvaa et vesi on TOSI lämmintä kun mäki sanon et se on lämmintä) ja mä oon joka kerta tarjentunu uimaan kun ollaan käyty rannalla (tai altaalla). Mun ja äitin arvio meriveden lämpötilasta on joku 28-29 astetta. Merestä puheenollen, lähimmälle rannalle on meiltä about 400m, ja ollaan olti siellä ainakin melkein joka päivä. Sitten vähän kauempana (vähän päälle 1km) on sellanen pieni poukama, ja siellä on kaikkee koralleja ja hienoja kaloja, ni siellä on tosi kiva sukellella ja kattella veden alle. Mä opin siellä että monnit ei pure :D siinä mun jalan vieressä oli pikkanen monni, ni en uskaltanu astuu pohjaan, isä ihmetteli et mitä oikee duunaan, ni sanoin et pelkään et se monni puree mua. Sitte isä sano että ei pikkukalat pure, ni uskaltauduin si seisoskeleen siellä ;D
Mutta kyseisessä ”poukamassa (mikälie)” ollaan oltu nyt 2krta käymässä. Mä hukkasin uimalasini ni joudun käyttään veljen vanhoja, kun sille ostettiin uudet, sellaset ku peittää nenän.

Täällä on kans paljon kaikkee pikku-kauppoja, niinkun varmaa kaikissa etelän-maitten turistikohteissa. Oon ostanu jo vähän kaikkee (päätä heiluttava nalle puh, marilyn monroe-peili ja 'i <3 singing'-magneetti muutamia mainitakseni) jaan niistä sitten kuvan kun jaan muitakin... Viime viikolla me mentiin koko porukka bussilla Palmaan. Bussi jätti meijät siihen katedraalin viereen, josta me lähettiin 2 kerron bussilla (mä sanon sitä kattobussiks) kiertään sellasta about tunnin lenkkiä. Se oli niinkun sellanen, että ylemmässä kerroksessa ei ollu kattoo, ja siellä annettiin korvakuulokkeet, joissa si selitettii niistä jostai nähtävyyksistä mitä me siellä käytiin kattomassa. Me syötiin PizzaHut, issa, ja sitten poikettiin sellasella kivalla (=tylsä mut hieno) linnalla ja sen katolta oli hienot maisemat. Sitten mentiin Porto Pi:n ostoskeskukseen (mallorcan isoin). Miehet ei jaksa shoppailla kauaa, joten sovittiin että nähtäis yhellä terassilla tunnin päästä. Mä löysin ihanan kaupan (NewYorker) ja sain sieltä 4 T-paitaa, vyön, ja bikinit. Sitten mentiin kierteleen sellaseen paikkaan ku siellä on pieniä katuja ja tosi paljon kauppoja... Ja outoja tyyppejä :D siel oli joku pelleks pukeutunu heppu, sitte Mikki Hiiri, ja sit sellanen... tiettekö ku jotkut ihmiset näyttelee patsaita? No semmone kumminki. Sitte äiti osti mulle Britneyn hajuveden 'Circus Fantasy' <3
Sitte tultii kohtuu myöhään illalla kotio bussilla (joka oli myöhässä 30min!)

Sitten kahtena päivänä (tänään viimeks) käytiin Jungle Parc:issa. Se on niinku semmone... Siel oli semmone rata tehty puihin ja sit itä mentii siellä. Saattaa kuullostaa sellaselta et vaan jotku pikkupojat menee semmosissa, mut mun mielestä se ainaki oli kiva, ja isän mielestä se oli kans aika vaikee ja äiti pelkäs ;) Siel oli kaikkee vaijeri ”liukumäkiä” yms. Korkeimmat jossai 10m korkeudella. Onneks on oo kauhen korkeenpaikan kammonen!!

Maanantaisin meijän hotellilla esiintyy Duo WEGA. Eli semmonen vanha äijänkäppyrä soittaa koskettimia, ja semmone nainen laulaa. Sillä naisella on hyvä ääni, ollaan molempina maanantaina oltu kuuntelemassa niitä, ja mä oon tottakai datannu samalla.

Niinku aina, me vuokrataan auto. Isä kävi tässä joskus varaamassa sen, ja se on tänään menossa tarkistaan et sit saadaan se käyttöön huomenna. Meille olis varattu Mini Cooper avo-autona! Ai että oon aina toivonu et saisin olla avoauton kyydissä <3 mulle tulee aika helposti autossa huono olo, ni avoautossa tuskin tulee, voidaan sit ajaa serpentiinitiellä kans, viimeks kaikille tuli kamala olo :S
Nyt sitten vaan toivotaan et kan saadaan se auto! Pitäkää peukkuja! ;)

No joo mutta mä tästä nyt meen. Tullaan takasin ens lauantaina siis (7.8 jollen muista väärin) mutta vasta illalla, joten seuraavaa postausta voitte sitten odotella varmaankin sunnuntaina. Ja anteeks vielä kerran tylsä pitkähkö kuvaton postaus, mutta kuten sanoin, se olis ottanu vaikka kuin kauan ladata kuvia tähän, mutta lupaan sit jakaa kuvia seuraavassa postauksessa, toivottavasti sunnuntaina on aikaa! (:

Heibbadaa, Adios!

<3: Nina-

Ei kommentteja: