sunnuntai 9. tammikuuta 2011

2010 muistelupostaus (:::

Moi. Teen ny tälläsen ku monet muutki on muistellu vuottansa. Osaa kuvista en oo julkassu tääl aikasemmin, ja osan oon... en kerro mitenkää niinku kuukauden mukaa tai sillee, ku en hirveesti muista millon mitäki tein, katoin mun kuvii ni oon vaa sillee et "joo tää oli joskus siinä keväällä enne sitä ja tätä" ja "toi oli vähä jälkee ku oli koulu alkanu" mut etten tarkkaa muista... Mulla on ny nii paljo kuvia ladattavana et teen vaa sillee et kerron kaikista kuvista vähä, ku en muute saa mitää fiksua aikaseks. Joistain paikoista on enemmän kuvia ni selitän niitä sitte vähä tarkemmin.Oon koittanu saada ne jonkin sorttisee aikajärjestyksee, mut en mee sanomaa mitää....

Mutta joo niihin kuviin siis...


Tossa on mein luokka. Ollaan oltu tossa samassa luokassa kolmoselta lähtien (nyt ollaan siis kutosella). Toi on mein koulun musiikkiluokka.


Mun jokapäivänen aamiainen. Jugurttia ja mysliä (;


mein äiti tilas Zumban, ni oon Zumbannu sit välillä. Pari kertaa vein mun Zumba DVDn kouluu ja Zumbattii siellä.


Tää kuva on Iidan synttäreiltä jotka oli maaliskuussa. Sieltä en ottanu paljoo kuvia, ja videot ei oo julkasukelposia! :DD


Tää kuva on ku me käytii kattoo Alice in Wonderland 3Dnä. Se oli mein perheestä niinku kaikkien ensimmäine 3D leffa (::


Meillä vaihdettii lämmityssysteemiä keväällä...  Meillä on nytte lämpöpumppu/maalämpö. Älkää kysykö multa mitää lisäinfoo, en tiiä kumminkaa.


Tää on joku kuva vaa mein liikkatunnista. Pelataa jalkkista.


Sitte 2010 piirsin taas pitkästä aikaa. En ollu piirtäny omatoimisesti mitään oikeesti ihan järkyttävän pitkään aikaan... Sain tollasen BritniB:n aikaseks, kun lupasin mun laulukoulun opettajalle piirtää. (noi varjostukset yms. on aika tummat, mut noi piirrustuksen viivat näky oikeesti parhaiten tossa valostuksessa)

 
Otin noi kuvat mummulan yhestä tyynystä, ku nauroin sille :D toi on sellane pitkä tyyny, mummu ja pappa sai sen hääpäivälahjaks.

VAPPU


Mulla oli 2 eri vappunaamiais asua, koska oli kahdet eri naamiaiset. Toiset oli Prestossa, ja toiset koulussa. Esitin Britneytä molemmissa. Ensmäinen kuva on siitä Preston asusta, ja jälkimmäinen on se mikä mulla oli koulussa.










Juuh. Sitte pari kuvaa koulusta naamiaispäivänä. Nää on mun mielestä Iidan ottamia?


Yhellä mein luokan pojalla oli tommone... tommone päässä :D Hupparista päätellen toi tossa kuvassa on Elli


Ollaa menossa liikkatunnilla pesiskentälle.


Liikkatunnilta siis kuva.


Ja tossa mein sillosesta kaveriporukasta yhteiskuva.

5 luokan luokkaretki


Me käytiin luokkaretkellä Turussa. Me mentii ensi mun muistaakseni kävelee johonki ihmee puistoo ja käytii Paavo Nurmen Stadionilla. Sitte me mentii biologisee museoo. Sitte Turun linnaa, sitte RAXii syömää ja sitte keilaamaa. Nääki on Iidan ottamii kuvia.

Tossa ollaa käveleens siel puistossa ilmesesti? Tai sitte menos sinne biologisee museoo? mut jossai kävellää ny kumminki.


Biologisen museon kyltti.


Joku ikkuna siellä museossa.


Sitte tos on Turun linna.


Turun linnan pienoismalli rakennusvaiheessa tai jotaki sen tapasta.


Täs ollaan sitte jo RAXis.


Jonku pizza.

sieltä keilaamasta ei oo kuvaa...

---------luokkaretkijuttu loppu------------


Me oltii kesäl jonkiverra mökillä.


Mökkijärvi


Mökkijärvi taas


Huttisissa olin kans aika paljo (mummulassa siis). Tossa kuvassa on Huittiste hirvenpää.


Tää kuva on mein pihan nurmikosta. Siinä oli ihan kamalasti apiloita !


Kävin kattoo yhtä mun nettikaveria Juttaa ekaa kertaa nytte viimekesänä (::


Jutan ottama kuva musta ku käytii lenkkeilyttää niitte koiria.


Iidan mökiltä otettu kuva musta. Tää on nii taiteelline ;;;)


Siellä oli tollanen kissa. Iida sai siitä pelottavan kuvan :O


Mulle tilattii Karvinen-lehti kesällä. (joskaan tää kuva ei oo siitä lehdestä)



Heinäkuussa (muistaakseni) alotin tän blogin myöskin.Iidalla oli nii se käski mun ja Katjan tehä kans.


Tossa on joku kuva kun otettii leikkipuistos Iidan ja Katjan kans.


Heinäkuun lopussa me lähettii Mallorcalle.


Läheiseltä rannalta kuva.


Toiselta... ei nii läheiseltä rannalta kuva.


Auto joka vuokrattiin pariks päiväks. Mini One cabriolet. Ku me varattii sanottii et saatas Mini Cooper mut ei saatukaa isä oli sit aika mad.. Mä tykkäsin tostaki, hiukset oli vaa iha takussa (ja silmillä koko aja!) ku tolla ajo ilma kattoo :D

(suomes taas)


Isä osti (taaaas) uuden prätkän. Sillä on nytte kai neljäs menossa täs ny melkei 2 vuode aikana. :D


Tää kuva on jostai Preston esityksestä.


Olin kesällä ihan liikaa koneella.


Täällä sato kauheita rakeita kesällä!


Toinen kuva raikeista.


Masku. Se on ihan lähellä mun mummulaa ja oon käyny siellä ny jonki verran ku tykästyin kaikkee New York/U.S.A-kamaan. Täs tulee nytte jotai mitä oon kuvaillu. Kaikki ei oo Maskusta tietenkää :D















Sitten ku oli kouluu ollu vaa jonku pari viikkoo, ni meitä keräänty yhtee 8 tyttöö "porukaks" ja reilukerho oli syntyny :D (ei mistä näitä nimiä tulee :D) Me ensi vaa makoiltii nurtsilla ja otettii aurinkoo, mut sitte me ruvettii tekee "pyramideja"






Toi porukka kesti meillä jonki aikaa, mut sitte se pikkuhiljaa vähä hajos. Ollaan siis vieläki hyvis väleis, mut ei siis enää olla aina keskenämme kaheksistaa.


Alotin Cheerleadingin kans syksyllä. Tos kuvassa me reenattii sillee et ne jotka on pieniä eli joita varmaa nostettas / heitettäs myöhemmi pyramiseis ni niinku kiipes noita puolepuita ylös ja sitte me muut otettii kiinni. Jos jotai kiinnostaa ni mä en kaatunu tuolta :D


Tossa on siis kaks tommost nostoo.. Vaiken pyramidi mikä me olla tehny on semmone et noi kaks nostoryhmää menee iha vierekkäi, ja noitte kahden ylemmän päälle menee vielä niinku yks. Se kaatu ekalla kertaa, ja ku Dara oli ylimpänä ni se tippu aika korkeelta ;o


Kuva välkältä. Siel on Oona, Dara ja Veera.


Täs on joku kuva ku otettii yhen mein luokan tytön Vilman synttäreitte jälkee. (iida nauran tolle sun paperikassipäälles:D)



Nähtii Oonan kans vauvaorava ^^



Toi on joku kuva vaa musta.


Iidan ja Katjan kans käytii Tampereella (:


Kun olin kipeenä ni katoin kaikki Potterit läpi. Tykkäsin niistä pienempänä tosi paljo, mut sitte mein luokkalaisille tuli joku "potteri on lapselline me tykättii siitä joskus ekalla daa" mutmut nyt tykästyin siihe uusiks.Enkä tiiä sitte muute vieläkää et pitääks joku muo nyt sitte lapsellisena tän takia :D

Sitten... Mun huonetta on rempattu ja muuteltu tän vuoden aikana kans aika paljo.


Siinä sahataa mun sängyn jalkoja.


Jalkojen sahauksen jälkee.

Uuden päiväpeiton kans (;

Muuta huonetta (;

Sain Radiancen (; (nojoo oon saanu PALJO muutaki Britney-kamaa tänävuonna mutjoo)


Mulle leikattii syyslomalla noi etuhiukset.


joku vaa ennenjulkasematon kuva syksyllä otin.


Toinen samallaine


Tämä myöskin... Tää on otettu mein mökiltä, näytti hassulta ku järve pohjas oli kauheesti lehtiä


Villasukat on ollu tosi kovas käytös ja oon saanu tänä vuonna tositositosi monet uuden mein mummulta (::


Daran kaverikuva jota en oo vielä näyttänykkää täällä blogin puolella.


Vammalassa oli sähkökatkos nii me laitettii sit kynttilöihi tuli. Otin tosta kuvan ku siinä oli tollane hassu reikä tossa sivussa :D


Mein luokan liitutaulusta, siihe on merkitty kauheesti kokeita D:

Sittten.... Oon venytelly iha kiitettävästi ni pääsin mun pitkäaikaseen tavotteeseen

(ei oo parempaa kuvaa. anteeksi)


Kävin ekaa kertaa Edenissä sellasee... 9vuotee? (;





Sitte meillä oli mein halloween bileet (::

Mein koululla oli basaari (vähänku kirppari) ja me oltii myymäs siin kaikkee syömist.

Koko talvi on ollu liian kylmä.

Cheerleadingista oli se esitys josta postasinkin jo.

Sitten.. Oon käyny shoppailemassaki tottakai aika paljo. Laitan ny kuvii mun uusimmalta shoppialureissulta josta en oo ees postannu vielä. Tais olla iha loppu marraskuuta.
kävästii ensi nopeesti cittarissa kattoo joelille luistimia.

Sitte mentii veskaa. Sen vieressähä on se verkkokauppa, ni ku menin sinne sisälle nii ne hälytyslaitteet piippas ja se vartijamies vaa tuli siihe et "joo hei se piippas susta ni mennääs kattoo et mikä piippas" olin vähä sillee et omk mitä mulla nytte on :D me mentii sinne kassojen jälkee ku on ne tarkastus laitteet kans, nii se laitto eka mun laukun siitä ja siel oli jotai... sit me otettii sieltä tyylii tavara kerrallansa ja katottii et piippaakse. No siel piippas semmone Karvinen-koulukalenteri tai semmone minkä ostin Superista heinäkuussa! Siellä oli se viivakoodi tarra edellee takana. Se vartija sit vaa repi sen irti. Mä ihmettelin ku mä roudaan sitä kalenterii kumminki kaikkialle mukanani, ja se ei oo ikinä ennen piipannu. Nojoo ei siitä enempää :D Menin sitte sinne veskan puolelle ja kävin Onlyssa ja KappAhlissa ja Lindexissä. En löytäny muualta ku Onlysta mitää, mut en ostanu kumminkaa ku äiti sano et tullaa sitte takaste ku on alennusmyynnit. mut joo kuvia nytte kumminki pukkarista (;




Hinnoista en osaa sanoo mitää.

Sitte me käytii IKEAssa syömässä

Ja sitte me lähettii Ideaparkkii.

Ginan sovituskopista. En ostanu totakaa. Ei ollu kiva.

Mun lempikauppa, käyn tuol aina. Oon tämmöne höperö uskon kaikkii tommosii niinku... horskooppeihi ja ennustuksii yms, ni oon meinannu tuolta jo monta kertaa ostaa jotku tarot-kortit tai jonku "ennustus kirjan" tai jonku semmosen mut vielä oon saanu jätettyy ne kauppaa... Kattoo sitä nytte ku meen sinne joululahjarahoineni ens viikonloppuna...
Toinen juttu mihin oon siellä hurahtanu on ne feng shui patsaat. Niissä on kaikkee... "laita johonki näkyvälle nii tää suojelee suo" ja "pidä jossain nurkassa ja silitä kerran päivässä nii saat rahaonnee" tai jotai tollasia. Oon ostanu sieltä lohikäärmeen jo. 

Siitä sanottii just et se suojelee ja tuo rohkeutta tai jotai tollesta.

Ja sitten ku siel on viel ne korukivet millä on kans omat "taikavoimansa" ja joka horoskoopilla on omat onnenkivensä ja. Mitähä niitä muistasin... Onyx auttaa keskittyyn, Turkoosi antaa onnee muistaakseni... JA vuorikristalli selventää ajatuksia. Öä kaikki tommoset on iha jotai huumetta mulle, köydyn vielä tossa kaupassa!

Joo... Sitte siellä käytävällä oli joku ulkomaalainen nainen ketä ei osannu siis Suomee, ni myi Konad-lakkoja ja sellasii jänniä hiusjuttuja. Hain äitin siihe enkä päästäny lähtee ennen ku se suostu ostaan mulle Konadeja (; Ittellensä se osti semmosen hius tsydeemin. Kuvaa kummistakin:


Se on tommone... siin on niinku piikit tai semmoset millä se laitetaa hiuksii ja sit venytetää tollai nii sillä saa hiukset kiinni esim. sillee ku mulla on tos ylemmäs kuvassa.

Sitte ne Konadit. Oon iha rakastunu niihi. Ku tein niil yhet kynnet, ni nyt mun on pakko tehä niil aina, ku muute mun kynnet näyttää mun mielest nii tylsiltä : D

Tollane on se paketti siis minkä äiti mulle osti. Olisko ollu jotai 21€?

Täs on se leimasin juttu ja toi mil pyyhitää se lakka siit laudasta. Jos ette oo käyttäny konadei ette varmaa tajua mun selostuksesta yhtää mitää, voin ehkä joskus tehä postauskee et mite noi toimii.

Tos on se lauta.. Oon aatellu et hommaisin jonku toisen kans, ku en tiiä onks noi kukat ja perhoset ny nii mun juttu kumminkaa : D

Tos on ne lakat mitkä siinä paketissa tuli. Ja oikeenpuoleinen ei suinkaan oo tummansininen, vaan se on musta. Sitte on valkone ja toi päällyslakka.

Täs on ny jotai mitä oon niil leimaillu:



Tossa on ny jotai.. Noitte lisäks oon tehny sitte niinku 2 sellaset et kaikki kynnet on niinku samallaisia. Sanokaa ny jooko et ymmärsitte?

Sitte kävin viel Tiimarissa ostaans tälläse vihon:
Oon kattellu tota kesästä lähtie, mut oon aatellu et se on liian kallis. tiimarin esitteessä tuli se lappune et ku antaa sen ni saa -50% haluamastansa tavarasta ni ostin ton. Se oli tolla alennuksella sitte jotai 2,5€ suunnillee.

Sitten joskus joulukuun puolessavälissä oli Daran synttärit.
Porukka ei nyt IHAN ollu se jonka kanssa oon koulussa tai yleensäkää tekemisissä, mut onneks sentää Veera oli siellä (;
Joku kuva pöydästä.

Toi kakku oli ihana! <3

Sitte Daralla oli paketti tollasia pursottimia, ja koska kaikki ne "toisen porukan tyypit" nauro tolle, nii se oli varmaa jotai niitte juttuja sitte, mä ja Veera ei iha tajuttu. Mutsiis idea oli se et saa koristella muffinssinsa.

Siinä on mun muffinssi. Ai että ku multa puuttuu mielikuvitus. Nomut noi oli tosi hyviä.

koristelin mun marengin kans.

Eipä sieltä enempää. . .

Sain itestäni tollasen kuvan ku yritin ottaa teille mun joulujuhla-asusta kuvaa. En näytä yhtää itteltäni ::D

Muttamutta olisiis se joulujuhla ja sain mun todistuksen..

Ja... sitten oli joulu.

Tossa on kasa kaikista lahjoista jotka mä annoin jollekki. noi kaikki paketit siis kuuluu siihe, ja toi suklaalevy + 2 kirjaa (kirjat on isälle ja suklaa äitille)

Sitten sitten... vähän kuvia mun uudesta vuodesta.
Jokavuotinen uudenvuoden superterveellinen (not) ruoka. ranskalaisia ja nakkeja.

Kuvia raketeista.Ei hirveen hyviä kylläkään ):







Sitten ku me oltii katottu ilotulituksia tarpeeks (eli vaan joku vartti, meistä ei kukaa tykkää talvesta) me tultii kotia ja valettii tinat.


Siellä se sulaa.

Ja siinä minä. le natural (;




Siinä on mun tina. Se on selvästi purjevene, eikös?

Halusin pistää viel isän tinastaki kuvan...

...ku se oli nii mahtavan malline. Toi o se locknessin hirviö ::D


Sitte uudevuode juomat

Ja sitte oikeestaa mentii nukkumaa. mä valvoin itekseni mu huonees vähä pitempää.


Sitte laitan viel kuvii millasii kynsii, ja millasii asuja mulla on tän vuoden aikana ollu... Kynsistä ei oo yhtä paljo kuvia kun asuista, ja asut alkaa suunnillee sitte niinku kesästä, kun en ennen tän blogin alottamista kuvannu asujani ollenkaa.... Jajaja... niihi asuihin en oo laittanu mihinkää et mistä mikäkin on, mut saa kysyä jos kiinnostaa (:

Nää ei tuu missää järjestyksessä.

Kynnet ensi:








Ja sitte nää asut:





































THE END

1 kommentti:

Iida kirjoitti...

muikeaa :3
pitkä postaus, tyksin.
WHOO MUN PAPERIKASSIPÄÄ